Bakom varje kund finns en individ. För att bättre förstå vad vilken typ av produkter eller tjänster din kund svarar bäst på så använder vi bland annat marknadsledande verktyg för segmentering av livsstilar. Vi identifierar köpbeteendet och ger er djupgående analyser och förslag på åtgärder för framtida kampanjer, utskick och marknadsföring.
Har ni redan en målgrupp som ni riktar in er på så kan vi hjälpa er kolla så att det är den mest optimala, annars kommer vi med förslag om hur det går att förbättra och vilka resultat man bör kunna få vid optimering. Eller om ni inte vet eran målgrupp än, så hjälper vi er finna vilken livsstil och vilken typ av personer som kommer ge er mest respons och engagemang på kampanjer och utskick samt övrig marknadsföring.
Mosaic™ Sverige är anpassad efter de senaste årens utveckling i det svenska samhället och ger dig som marknadsförare möjlighet att få en djupare förståelse för din målgrupp och de konsumenter du vill kommunicera med. Sveriges hushåll klassificeras i 44 distinkta livsstilstyper och 14 övergripande grupper.